NT2: taalbegrip voor kleuters
Begeleiding via Educto
De begeleiding gericht op taalbegrip heeft als belangrijkste doel om de woordenschat bij kinderen met een taalachterstand uit te breiden. Hun taalbegrip verbetert zo. Taalstimulering is het voornaamste doel van de begeleiding. In overleg met school worden de doelen voor de begeleiding gesteld, zodat er maatwerk kan worden geboden aan iedere leerling. De belevingswereld van het kind is het uitgangspunt. Aan de hand van onder andere praatplaten, rollenspellen, denkstimulerende gespreksmethodieken, interactief voorlezen, schermspellen en andere opdrachten wordt spelenderwijs geoefend.
Inzet van begeleiding
Deze begeleiding kan op verschillende manieren worden ingezet:
Wekelijkse begeleiding in kleine groepjes van vier-zes kinderen.
Wekelijkse individuele begeleiding, gericht op specifieke behoefte van het kind.
Doelgerichte begeleiding door het schrijven van een begeleidingsplan.
Duidelijke en directe communicatie door het gebruik van Schriftje.
Buiten de klas pre-teaching verzorgen.
In de klas verlengde instructie verzorgen.
Aansluiten bij thema’s en methoden die behandeld worden in het onderwijs, zodat er contextgericht geleerd kan worden.
Voor wie?
Dit arrangement is bedoeld voor alle leerlingen in de basisschool- en middelbare schoolleeftijd met een taalachterstand.
Zoek jij passende begeleiding voor de leerlingen met een taalachterstand bij jou op school? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Meer weten?
Rustig nalezen? Dat kan! Download de brochure.