Logopedische screening
Logopedische screening via Educto
Het doel is om kleuters te screenen op verschillende ontwikkelingsgebieden. Denk hierbij aan spraak, taal, stem, auditieve vaardigheden en afwijkende mondgewoonten. Deze screening kan op verschillende manieren:
Screening middels een observatie in de klas.
Individuele screening buiten de klas.
Logopedische screening wordt op de volgende manier uitgevoerd en is op verschillende manieren samen te stellen:
De screener heeft een logopedische achtergrond en heeft verstand van de spraak- en taalontwikkeling.
De screening gebeurt onder schooltijd.
De screening is individueel en eenmalig in de schoolsituatie.
De screener krijgt toegang tot de leerlingenlijst van school voor de kinderen die gescreend moeten worden.
Afhankelijk van de behoefte van school worden afspraken gemaakt over communicatie en verslaglegging.
Inzet begeleiding
De volgende doelen staan centraal:
Het kind wordt geobserveerd op de spraakontwikkeling.
Het kind wordt geobserveerd op de taalontwikkeling.
Het kind wordt geobserveerd op mogelijke afwijkende mondgewoonten.
Het kind wordt geobserveerd op mogelijke stemproblemen.
Het kind wordt geobserveerd op mogelijk stotteren.
Het kind wordt geobserveerd op de auditieve vaardigheden.
Voor wie?
Logopedische screening is voor leerlingen in groep 3 t/m 8 van de basisschool.
Meer weten?
Rustig nalezen? Dat kan! Download de brochure.
De mogelijkheden bespreken?
Of je nou op zoek bent naar een specifieke oplossing of je gewoon wilt weten wat de mogelijkheden zijn. Wij staan voor je klaar. Neem contact op met een van onze collega's of vul het contactformulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.