Klasinteractie bevordering
Met de unieke manier waarop we bewegen inzetten voor het cognitieve leren kunnen wij bewegen nu een structurele plaats geven in de praktijk van het dagelijkse onderwijs. Op een haalbare, behapbare en praktische manier. We gebruiken hierbij judo als middel.
Lijf en beweging wordt ingezet als doel, voorwaarde én als middel om de leerlingen er cognitief van te laten profiteren. De belemmeringen die in de klasles aan de orde komen, ervaren ze aan den lijve in de judoles. Dit alles vanuit een positieve invalshoek: preventie eerst.
Het arrangement bestaat uit vier judolessen en vier klaslessen. In overleg met school is het programma aan te passen op maat.
Inzet van begeleiding
De basis van het concept is onze formule. Wij zorgen ervoor de belemmerende factoren kleiner worden en de prestatie van een kind groter. Vier hoofdonderwerpen staan centraal:
De houding ten opzichte van anderen.
De invloed van het zelfbeeld.
De kracht van samenwerken.
Het ontstaan en oplossen van ruzies.
Voor wie?
De lessen vinden op school (fysiek) plaats en zijn mogelijk voor groep 3 t/m 8. Groep 7 en 8 doen de TOPmodule. TOP verwijst hier naar een spectaculaire afsluitende presentatie met een topjudoka (ook voorouders).
Meer weten?
De mogelijkheden bespreken?
Of je nou op zoek bent naar een specifieke oplossing of je gewoon wilt weten wat de mogelijkheden zijn. Wij staan voor je klaar. Neem contact op met een van onze collega's of vul het contactformulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.