Woordenschat en spelling
Spelling & werkwoordspelling via Educto
Tijdens dit arrangement proberen we de leerlingen weer op weg te helpen met spelling. In het geval van werkwoordspelling is er aandacht voor de verschillende werkwoorden en de regels die voor die specifieke woorden gelden. Bij spelling wordt er gekeken naar de verschillende woordcategorieën en bijbehorende regels. Daarnaast proberen we door middel van ezelsbruggetjes de stof inzichtelijk te maken en door leuke spelvormen de leerlingen weer te motiveren.
We starten dit arrangement indien nodig met een beginmeting (bijvoorbeeld het PI-dictee), waarbij we kijken welke regels de leerlingen kunnen toepassen en welke regels de leerlingen wel kennen maar niet weten hoe en wanneer toe te passen. Op basis van de hiaten schrijven we een begeleidingsplan. Tijdens de begeleidingssessies wordt er extra instructie gegeven over de spelling categorieën. Het gebruik van de categorieën wordt ingeslepen door modeling, spelenderwijs werken en de afname van kleine dictees die vervolgens besproken worden. Na afloop van het arrangement wordt het effect van de begeleiding geëvalueerd, wordt dit effect in een evaluatieverslag beschreven en wordt dit met de betrokkenen besproken.
Inzet begeleiding woordenschat & spelling
Praktische informatie
Kleinschalige extra ondersteuning op spelling en/of werkwoordspelling in het regulier of speciaal onderwijs, individueel of in groepen van maximaal vijf leerlingen.
Maatwerk trajecten van verschillende tijdsduur:
van 12 tot 40 weken.Werken aan doelen afgestemd op de individuele behoeften van iedere leerling.
Doelgerichte begeleiding door het schrijven van een begeleidingsplan.
Inzichtelijke vooruitgang door het schrijven van een evaluatieverslag.
Duidelijke en directe communicatie door het gebruik van Schriftje, ons medium voor communicatie. Na iedere sessie beschrijft onze begeleider kort en bondig aan welke doelen er gewerkt is en hoe dit verliep per leerling.
Inzet van een begeleider vanuit Educto kan zowel in nauw overleg met de leerkracht als nagenoeg zelfstandig.
Voor wie?
Dit arrangement is bedoeld voor leerlingen die moeilijkheden ervaren met basisvaardigheden op het gebied van spelling en/of werkwoordspelling. Spellingsarrangementen worden uitgevoerd vanaf groep 4, werkwoordspelling arrangementen vanaf halverwege groep 5.
Meer weten?
Rustig nalezen? Dat kan! Download de brochure.
De mogelijkheden bespreken?
Of je nou op zoek bent naar een specifieke oplossing of je gewoon wilt weten wat de mogelijkheden zijn. Wij staan voor je klaar. Neem contact op met een van onze collega's of vul het contactformulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.