De kunst van het kindgesprek
De kunst van het kindgesprek via Educto
Sommige kinderen vinden het lastig om verbaal aan te geven dat ze zich niet goed voelen of dat er dingen spelen waar ze zich niet prettig bij voelen. Tegelijkertijd kunnen ze wel non verbale signalen afgeven dat ze behoefte hebben aan iemand om mee te praten. Hoe herken je deze non verbale signalen? En hoe creëer je een situatie waarin de leerling zich veilig genoeg voelt om het gesprek met je aan te gaan?
Inzet van begeleiding
De volgende doelen staan centraal:
Kennis over de aspecten van het welbevinden.
Kennis over passende werkvormen en situaties die het kind stimuleren met je te praten over zijn/haar welbevinden.
Kennis over het gesprek over welbevinden vanuit de principes van Positief Onderwijs.
Voor wie?
Voor leerkrachten, intern begeleiders en directeuren die actief zijn in het centraal zetten van welbevinden in school bij de leerlingen, de leerkrachten, het team en de ouders.
Meer weten?
Of je nou op zoek bent naar een specifieke oplossing of je gewoon wilt weten wat de mogelijkheden zijn. Wij staan voor je klaar. Neem contact op met een van onze collega's of vul het contactformulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.