De kunst van het kindgesprek
De kunst van het kindgesprek via Educto
Soms lijkt het alsof een kind niet wil praten over zichzelf, maar geeft het tegelijkertijd wel signalen af die de behoefte aan een gesprek weergeven. Het kan ook zijn dat een kind geen woorden kan vinden voor wat hij of zij voelt. Hoe ga je met deze signalen om en hoe creëer je een situatie waarin de leerling zich veilig genoeg voelt om het gesprek met je aan te gaan?
Inzet van begeleiding
De volgende doelen staan centraal:
Kennis over de aspecten van het welbevinden.
Kennis over passende werkvormen en situaties die het kind stimuleren met je te praten over zijn/haar welbevinden.
Kennis over het gesprek over welbevinden vanuit de principes van Positief Onderwijs.
Voor wie?
Voor leerkrachten, intern begeleiders en directeuren die actief zijn om het welbevinden in school te bevorderen. Zodat leerlingen lekker in hun vel zitten en zich zo beter kunnen ontwikkelen.
Meer weten?
Rustig nalezen? Dat kan! Download de brochure.
De mogelijkheden bespreken?
Of je nou op zoek bent naar een specifieke oplossing of je gewoon wilt weten wat de mogelijkheden zijn. Wij staan voor je klaar. Neem contact op met een van onze collega's of vul het contactformulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.