Leren leren voor kinderen met een leerobstakel

Merkt u dat uw kind moeite heeft met plannen van schooltaken zoals huiswerk of leren voor toetsen? Dat is helemaal niet gek; veel kinderen moeten leren leren, vooral na de overstap naar het voortgezet onderwijs. In het voortgezet onderwijs worden nieuwe vaardigheden van jongeren gevraagd. Ze moeten onder andere leren om hun huiswerk te plannen, om te gaan met een agenda en te leren voor toetsen. En als ze dan ook nog last hebben van een leerobstakel zoals dyslexie, kan het ze weleens teveel worden.

Ik zoek informatie als:

Maak een keuze uit het onderstaande menu om direct naar informatie te gaan die voor u relevant is.

Als ouder kunt u ook direct een onderwerp selecteren waarover u meer wilt weten:

Samen de beste hulp kiezen

Hét Kindzorgcentrum Educto helpt u bij het maken van een keuze voor de beste begeleiding bij rekenproblemen en dyscalculie. Samen met u zoeken wij de meest geschikte zorgaanbieder bij u in de buurt.

Als u kiest voor begeleiding door RekenLabyrint, een van de labels van Educto, dan onderzoeken zij de rekenmoeilijkheden bij uw kind, geven praktische adviezen voor zowel thuis als op school en kunnen begeleiding van uw kind verzorgen. Blijkt uit het onderzoek dat er sprake is van dyscalculie, dan geven de deskundigen van RekenLabyrint een dyscalculieverklaring af.

clock

27 augustus, 2019

Innovatie in de markt van aanvullende educatie

Leesvoor Dé nieuwe community voor Remedial Teachers “Vanaf volgend schooljaar kun je (…) onderdeel zijn van iets groters, geholpen en geïnsp..

lees meer

Ja, ik ontvang graag nieuws over trends in leerontwikkelingen

Volg ons op

Onze zorgpartners

Copyright Educto 2019 | sitemap

')

Deze website gebruikt alleen functionele en analyse cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op "cookies toestaan" om u de best mogelijke ervaring te bieden. Als u deze website blijft gebruiken zonder uw cookie-instellingen te wijzigen, of wanneer u op "Accepteren" klikt, stemt u hiermee in.

Sluiten